VFF PRO

Ten model butów przeznaczony jest dla narciarzy prezentujących bardziej agresywny styl jazdy, którzy potrzebują sztywniejszych butów. Cholewa w tym modelu pochylona jest wyjściowo pod kątem 10 stopni a maksymalny kąt zgięcia to 18 stopni. Możliwość regulowania siły progresywnego flexu w butach DaleBoot oraz bardzo duża sztywność boczna zapewniają rewelacyjne przekazywanie energii na krawędź zarówno race-owej jak i szerokiej freeride-owej narty.

Cholewa– wykonana z bardzo twardego plastiku (Poliuretan TPU 63D w skali Shora), ustawiona wyjściowo pod kątem 10 stopni a jej maksymalny kąt zgięcia w przód to 18 stopni. Cholewa przymocowana jest do dolnej części skorupy w 4 miejscach dla optymalnego dopasowania się do płaszczyzny ruchu stawu skokowego. Prawidłowe ustawienie kostki uzyskujemy przez odpowiednie dostosowanie regulowanej wkładki oraz przez wykonanie w pełni spersonalizowanej wkładki Sidas. Właściwa praca stawu skokowego jest istotna dla odpowiedniego przenoszenia sił z nogi na buta a następnie na nartę. Gdy staw skokowy jest optymalnie ustawiony a ruch pokrywa się z ruchem cholewy VFF Pro przenosimy całą siłę na właściwą krawędź, uzyskujemy lepsze trzymanie krawędzi, po prostu jeździmy lepiej.

Dolna część skorupy – wykonana z plastiku o jeszcze wyższej twardości niż cholewa ( Poliuretan TPU 69D w skali Shora), plastik podobnej twardości stosuje się w butach zawodniczych. Dzięki takim materiałom but jest bardzo stabilny. Wszystkie modele Daleboot są produkowane dokładnie pod wymiar stopy. Dzięki niezwykłej jakości zastosowanych materiałów możliwe jest dostosowanie buta dla każdego narciarza. Skorupę można rozciągnąć na długość do 2cm, na szerokość -4 do 15 mm i podnieść przestrzeń na palce o 7 mm. DaleBoot jako jedyny producent stosuje tak wysokiej jakości plastik a efektem tego jest niezwykle lekka a przy tym wytrzymała skorupa, która poddaje się modyfikacjom przez wiele lat użytkowania buta.

3 częściowy język i system domknięcia podbicia– jest naprawdę wyjątkowy w butach DaleBoot, eliminuje miejsca ucisku wzdłuż podbicia przez zastosowanie różnorodnych gęstości plastiku w okolicach języka, w miejscu zgięcia buta oraz podbiciu. Warstwy z coraz miększego plastiku eliminują możliwość zgniatania stopy przez skorupę oraz ucisku nerwów co często występuje w butach o tradycyjnej konstrukcji i 4 klamrach. Ucisk na podbicie jest najczęstszą przyczyną marznących stóp, drętwienia i bólu. Rozwiązanie jakie oferuje DaleBoot zwiększa komfort, ułatwia zakładanie i zdejmowanie buta oraz eliminuje punkty nacisku.

Canting – podeszwa buta została zaprojektowana tak, że przednia i tylna jej część podeszwy dostosowane są do ustawiania cantingu przez zamontowanie elementów podeszwy o wymaganym kącie. Precyzyjne ustawienie cantingu skutkuje uzyskaniem neutralnej pozycji na nartach równomierne dociążenie krawędzi i skuteczniejsze przenoszenie siły z buta na nartę. Jest to niezwykle istotny element całego dopasowania buta bo pozwala na równomierne rozłożenie masy narciarza nad nartami. Przykładowo, osoba o nogach szpotawych najprawdopodobniej będzie obciążać mocniej zewnętrzne krawędzie nart i co naturalne trudniej będzie dociążyć nartę zewnętrzną skrętu. Co ważne wymienne elementy podeszwy, można wymieniać gdy te stare się zużyją (zetrą)

Regulowana wkładka – umiejscowiona pomiędzy butem wewnętrznym a skorupą, jest niezwykle istotnym elementem całego procesu pozwalającym na uzyskanie neutralnej pozycji narciarskiej w płaszczyźnie czołowej oraz strzałkowej. Analizowane jest ustawienie stawu skokowego i jego stabilność (neutralne, supinacja, nadpronacja) oraz ruchomość stawu skokowego co pozwala ustalić odpowiednią pozycję przód tył przez regulowanie kąta „ramp angle”, regulowana wkładka daje możliwość eliminowania różnic w długości kończyn.

Aluminiowe klamry z mikro regulacją – zamontowana odwrotnie niż w tradycyjnych butach, łatwe do otwarcia i zamknięcia. Mniejsze ryzyko otwarcia lub uszkodzenie klamer.

Progresywny zmienny flex – Regulowanie napięcie sprężyny zamontowanej w tylnej części buta daje możliwość dostosowania stopnia pochylenia w przód między 10 a 18 stopni w zależności od poziomu umiejętności, techniki, warunków atmosferycznych i narciarskich. Takie rozwiązanie zapewnia optymalne oddanie energii przy wychodzeniu ze skrętu oraz podczas inicjacji.