ST

Zaprojektowany dla narciarzy, którzy potrzebują wyjątkowo sztywnych butów. Jego cholewa zbudowana jest z 3 warstw plastiku, które są coraz grubsze i sztywniejsze co daje bardzo dobrą sztywność boczną oraz w płaszczyźnie strzałkowej. Te 3 warstwy funkcjonują niezależnie przez co but porusza się razem z podudziem równomiernie dając kontrolę w każdej fazie skrętu.  Model butów stworzony do rozwijania dużych prędkości. Kąt zgięcia cholewy to przedział między 16 a 20 stopni.

Cholewa.

Składa się z 3 warstw plastiku progresywnie sztywniejszego co gwarantuje maksymalną boczną stabilność oraz sztywność w płaszczyźnie strzałkowej. Ta cholewa sprawia, że mamy do czynienia z bardzo sztywnym zestawem przeznaczonym do dużych prędkości.

Dolna część skorupy – wykonana z plastiku o jeszcze wyższej twardości niż cholewa ( Poliuretan TPU 69D w skali Shora), plastik podobnej twardości stosuje się w butach zawodniczych. Dzięki takim materiałom but jest bardzo stabilny. Wszystkie modele Daleboot są produkowane dokładnie pod wymiar stopy. Dzięki niezwykłej jakości zastosowanych materiałów możliwe jest dostosowanie buta dla każdego narciarza. Skorupę można rozciągnąć na długość do 2cm, na szerokość -4 do 15 mm i podnieść przestrzeń na palce o 7 mm. DaleBoot jak jedyny producent stosuje tak wysokiej jakości plastik a efektem tego jest niezwykle lekka a przy tym wytrzymała skorupa, która poddaje się modyfikacjom przez wiele lat użytkowania buta.

3 częściowy język i system domknięcia podbicia– jest naprawdę wyjątkowy w butach DaleBoot, eliminuje miejsca ucisku wzdłuż podbicia przez zastosowanie różnorodnych gęstości plastiku w okolicach języka, w miejscu zgięcia buta oraz podbiciu. Warstwy z coraz miększego plastiku eliminują możliwość zgniatania stopy przez skorupę oraz ucisku nerwów co często występuje w butach o tradycyjnej konstrukcji i 4 klamrach. Ucisk na podbicie jest najczęstszą przyczyną marznących stóp, drętwienia i bólu. Rozwiązanie jakie oferuje DaleBoot zwiększa komfort, ułatwia zakładanie i zdejmowanie buta oraz eliminuje punkty nacisku.

Canting – podeszwa buta została zaprojektowana tak, że przednia i tylna jej część podeszwy dostosowane są do ustawiania cantingu przez zamontowanie elementów podeszwy o wymaganym kącie. Precyzyjne ustawienie cantingu skutkuje uzyskaniem neutralnej pozycji na nartach równomierne dociążenie krawędzi i skuteczniejsze przenoszenie siły z buta na nartę. Jest to niezwykle istotne element całego dopasowania buta bo pozwala na równomierne rozłożenie masy narciarza. Przykładowo, osoba o nogach szpotawych najprawdopodobniej będzie obciążać mocniej zewnętrzne krawędzie nart i co naturalne trudniej będzie dociążyć nartę zewnętrzną skrętu. Co ważne wymienne elementy podeszwy, można wymieniać gdy te stare się zużyją (zetrą).

Regulowana wkładka – umiejscowiona pomiędzy butem wewnętrznym a skorupą, jest niezwykle istotnym elementem całego procesu pozwalającym na uzyskanie neutralnej pozycji narciarskiej w płaszczyźnie czołowej oraz strzałkowej. Analizowane jest ustawienie stawu skokowego i jego stabilność (neutralne, supinacja, nadpronacja) oraz ruchomość stawu skokowego co pozwala ustalić odpowiednią pozycję przód tył przez regulowanie kąta „ramp angle”, regulowana wkładka daje możliwość eliminowania różnic w długości kończyn.

Aluminiowe klamry z mikro regulacją – zamontowana odwrotnie niż w tradycyjnych butach, łatwe do otwarcia i zamknięcia. Mniejsze ryzyko otwarcia lub uszkodzenie klamer.

Progresywny  flex – Jest to niezwykle sztywny but dzięki zastosowaniu bardzo sztywnego plastiku na cholewie oraz dodatkowego wzmocnie w tylnej je części. But jest bardzo sztywny w płaszczyźnie strzałkowej oraz czołowej co predysponuje go do bardzo dynamicznej i szybkiej jazdy.